קליטה
תהליך קליטת תושב חוזר

תהליך קליטת תושב חוזר

לחץ על ההזמנה להגדלה

צעדים ראשונים לתושב חוזר

 
צעדים ראשונים לקבלת תעודת תושב חוזר וסיוע ממשרד העלייה והקליטה:
​במסגרת תהליך הרישום נבדקה זכאותכם לקבלת מעמד תושב חוזר. עם קבלת הזכאות וחזרתכם ארצה יהיה עליכם להסדיר מול יועצי המשרד את קבלת הסיוע וההטבות הניתנות, באופן הבא:
 
  1. עם שובכם לארץ, עליכם ליצור קשר טלפוני עם משרד העליייה והקליטה ולקבוע פגישה עם יועץ תעוד וזכאות, בלשכה הקרובה למקום מגוריכם.
  2. לפגישה עליכם להגיע, עם תעודת זהות מעודכנת (במרשם האוכלוסין) ודרכונים של כל בני המשפחה הנלווים - על בני זוג להגיע יחד.
  
  •  עם הצגת כל האישורים הנדרשים, תקבלו תעודת תושב חוזר ממשרד העלייה והקליטה. תעודה זו, תאפשר לכם להמשיך את הליווי ותהליך הקליטה במרחב משרד העלייה והקליטה באזור מגוריכם.
 
שימו לב!
 
עליכם לפתוח חשבון בנק בארץ.

 
  •  כל סיוע כספי שתהיו זכאים לו ממשרד העלייה וההקליטה, יועבר לחשבון הבנק שבארץ. העברת סיוע לבני זוג, תעשה לחשבון בנק משותף בלבד. בעת מסירת פרטי חשבון הבנק, תתבקשו (לפחות אחד מבני הזוג) לחתום על טופס בקשה להעברת תשלומי סיוע:
 
 
  1. מומלץ להגיע לפגישה עם אישור מהבנק על פרטי חשבון משותף מבנק בארץ.
  2. ניתן להוריד טופס "פתיחת חשבון בנק" באתר משרד העלייה והקליטה.
  3. ניתן להחתים את הבנק על טופס "פתיחת חשבון בנק" ממשרד העלייה והקליטה או להביא צילום של צ'ק שבו מופיעים כל פרטי בעלי החשבון.
 
 
• במקרה של הורה יחיד שחזר לישראל עם ילדים קטינים, תהיו מחויבים להציג אישור של ההורה הנשאר בחו"ל המאשר שילדיו יתגוררו בישראל עם ההורה האחר –  ניתן לחתום על אישור זה בקונסולית ישראל בחו"ל. בהעדר האישור הנ"ל, תתבקשו להציג הסכם גירושין או מסמך מבית המשפט המאשר משמורת על הילדים, להורה ששב לישראל.
 
 
• לתושב חוזר המבקש לקבל סיוע בהבטחת הכנסה, מומלץ להתייצב במשרד העלייה והקליטה בהקדם, מאחר ותשלום סיוע זה מותנה במועד ההתייצבות במשרד העלייה והקליטה כדורש עבודה.
 
 

כתובות וטלפונים לקבלת מידע נוסף

 
מרכז מידע טלפוני: 03-9733333
 
צעדים ראשונים להסדרת ביטוח בריאות
  1. ​מי ששהה מעל 5 שנים בחו"ל ימלא  שאלון תושבות, רישום לקופת חולים ותביעה לקצבת ילדים במשרד לקליטת העלייה.

  2. מי ששהה פחות מ-5 שנים בחו"ל יפנה לסניף המוסד לביטוח לאומי הסמוך למקום מגוריכם או למחלקת הגבייה של המוסד לביטוח לאומי. קיימת אפשרות להוריד מאתר האינטרנט שאלון לקביעת תושבות לחוזר מחו"ל (628), מדובר בטופס בן 4 דפים שתצטרכו להגיש בעת פנייה להסדרת ביטוח רפואי.

  3. לצורך הוכחת התושבות יהיה עליכם להצטייד בכל המסמכים הרלוונטיים הנחוצים כגון: 
    • ​אישור תושב חוזר ממשרד העלייה והקליטה,
    • ​אישור על הבאת מכולה, 
    • אישור על רישום ילדים במערכת החינוך בארץ, 
    • ​אישור על שכירת/ קניית דירה, 
    • חוזה עבודה,
    • ​אישור על פתיחת חשבון בנק,
    • ​​כל מסמך נוסף.

    למשפחות עם ילדים מתחת לגיל 18 מומלץ להגיש בקשה לקצבת ילדים במוסד לביטוח לאומי. טופס תביעה אישית לקצבת ילדים ניתן להוריד באתר המוסד לביטוח לאומי. ככלל, כדאי לבדוק זכאויות לקצבאות שונות בהתאם למצבכם.

  4. במעמד מילוי טופס הבקשה לתושבות, תתבקשו למלא בנוסף טופס בקשה להצטרפות לאחת מקופות החולים על פי בחירתכם. 

  5. המוסד לביטוח לאומי, בכפוף להמצאת המסמכים הרלוונטים, ינפיק אישור תושבות ותהיו זכאים לקבלת שירותי ביטוח בריאות ממלכתי.
  6. ​​​
כתובות שימושיות
​1. המוסד לביטוח לאומי
 
 מרכז מידע טלפוני - 6050 * או 1-222-6050 

 
 מרכז מידע טלפוני -  3450 */ 1-222-3450  



מענה קולי - 12225678 /5678*
תהליך קליטת תושב חוזר

תהליך קליטת תושב חוזר פרטני במרחב ובסניף

 

  • פגישה - קביעת פגישה עם יועץ הקליטה
  • חשבון בנק - פתיחת חשבון בנק ע"ש 2 בני הזוג/יחיד
  • פגישה - במרחב/סניף הקרוב למקום מגוריו של התושב חוזר
  • קביעה  קביעת זכאות ומתן מידע אישי מותאם
  • הנפקה - הנפקת סיסמה לאינטרנט
  • פרטי חשבון - קליטת פרטי חשבון בנק
  • רישום- רישום התייצבות להבטחת הכנסה (לדורשי עבודה)
  • תכנית תעסוקתית - בניית תכנית תעסוקתית
  • טיפול שוטף - טיפול שוטף עפ"י צרכי התושב חוזר